Väčšina balíkov AliExpress prichádza podľa plánu bez problémov. Ak sa však oneskorí viac, ako sa očakávalo, alebo sledovacie číslo neukazuje žiadny pohyb, začneme sa obávať, že nastal problém a nedorazí. AliExpress dobre vysvetľuje, čo robiť v týchto prípadoch na svojej stránke služieb zákazníkom. Tak či onak, tu si vysvetlíme najčastejšie dôvody, prečo sa vaša objednávka nepohne a nedorazí, a niekoľko trikov, ako to vyriešiť.
Pri nákupe na AliExpress uvidíte odhadovaný dátum doručenia. Ak odhadovaný dátum uplynul a vy ste objednávku nedostali, nestrácajte viac času a postupujte podľa týchto krokov, pretože čakaním môžete prísť o peniaze. Majte na pamäti, že objednávky môžu trvať trochu dlhšie v závislosti od pracovného vyťaženia prepravnej spoločnosti (zvyčajne štátnej pošty) v kľúčových dátumoch, ako sú Vianoce, keď je veľký objem práce.
Keď predajca odošle váš balík, uvedie sledovacie číslo, pomocou ktorého môžete vedieť, kam smeruje vaša objednávka. Existujú rôzne spôsoby dopravy, niektoré nie sú sledovateľné, ale vo všeobecnosti predajcovia používajú štandardnú prepravu AliExpress, sledovateľný spôsob dopravy. Prihláste sa do svojho účtu AliExpress a v zozname objednávok vyhľadajte sledovacie číslo. Ak naň umiestnite kurzor myši, budete môcť vidieť najnovší stav objednávky, aj keď vám odporúčame kliknúť na ňu, aby ste ju videli podrobnejšie, alebo použiť iné stránky, ako napríklad 17track.net.
V zozname stavu objednávky môžete vidieť, kam váš balík smeruje: od okamihu, keď opustí sklad predajcu, až po jeho doručenie k vašim dverám, sledovanie zaznamenáva všetky pohyby balíka. Ak ešte nedorazil, môžete skontrolovať, kde sa zastavil, nižšie vám povieme, aké sú príčiny a čo môžete urobiť. Je tiež možné, že sa objednávka javí ako doručená, ale nič ste nedostali a nebola doručená žiadnemu susedovi. V tomto prípade môžete vstúpiť na stránku ako trackitonline.ru, kde vám zadaním čísla zásielky povie, do ktorého mesta bol váš balík doručený (to slúži ako dôkaz pri otvorení sporu).
Predajca je jediný, kto sa môže oficiálne sťažovať u prepravcu, takže ak váš AliExpress balík nedorazil, odporúčame vám kontaktovať aj predajcu. Môžu nám ponúknuť dobré riešenie alebo overiť u prepravnej agentúry, čo sa stalo s objednávkou. Nezabúdajte, že v spore budeme najskôr rokovať s predajcom a ak nedôjde k dohode, do sporu zasiahne AliExpress, takže ak predajca problému rozumie, prijme váš návrh na spor a vy dostanete svoje peniaze skôr.